Search
Close this search box.

Werkwijze nieuwe klant

Van eerste contact tot uitleveren nieuwe werkkleding

In de vertaling van de huisstijl van de klant naar een eigentijdse kledinglijn neemt het moodboard een belangrijke plaats in. Maar voordat we een moodboard kunnen maken en presenteren aan onze klant, hebben we al het nodige werk gedaan. In dit artikel vertellen we meer over onze werkwijze.

  1. Kennismaken en wensen inventariseren

Na het eerste contact met een potentieel nieuwe klant maken we een afspraak voor een nadere kennismaking. Meestal bezoeken wij de klant op locatie. Zo krijgen we een goede indruk van het bedrijf, de sfeer en de cultuur. Bovendien zien we met eigen ogen waaruit de werkzaamheden bestaan. Dat is immers belangrijke informatie die we meenemen in het samenstellen van de kledingpakketten.

Bij nieuwe klanten richten we ons vooral op de inventarisatie van de wensen op het gebied van werkkleding. Om dit zo efficiënt mogelijk te doen hebben we vragenlijst ontwikkeld.

  1. Vragen, vragen en nog meer vragen

In welke branche is het bedrijf actief? In de bouw, in de dienstverlening, of in de techniek? Gelden er specifieke veiligheidseisen waaraan de kleding moet voldoen? Moet de kleding bijvoorbeeld water- en winddicht of elektrostatisch zijn? Is high visibility of multinorm workwear verplicht?

Welke afdelingen binnen het bedrijf krijgen de nieuwe kleding? Verschillende de kledingpakketten per afdeling? En: zijn er dames én heren werkzaam?
Al deze vragen zijn nodig om te komen tot functionele werkkleding die past bij de branche en de afdelingen binnen het bedrijf. Van de receptie tot de werkplaats, van de heftruckchauffeur tot de buitendienstmedewerker.

Omdat het voor onze klanten geen dagelijkse kost is nemen we ze stap voor stap mee in het proces. Het is een van de manieren om de klanten te ontzorgen met uitstekende service en 100% ondersteuning. En wij krijgen zo een steeds beter beeld van wat we voor een klant kunnen betekenen.

  1. Huisstijlboek is leidend

Dan komen we aan bij de huisstijl van de klant. Het is niet in ieder bedrijf voorhanden maar veel bedrijven werken met een huisstijlboek. Het is een handleiding waarin de regels zijn vastgelegd voor het gebruik van de visuele identiteit van een bedrijf of onderneming.
Een huisstijl bestaat uit meerdere onderdelen zoals het logo, de kleuren, het lettertype, eventuele vlakken of andere grafische elementen die erbij horen, en de beeldstijl. In het huisstijlboek wordt vastgelegd hoe deze onderdelen mogen worden toegepast. Bijvoorbeeld in communicatie-uitingen, in de belettering van wagens en op werkkleding.

De huisstijl is voor ons het element dat alle puzzelstukjes samenbrengt. Want de huisstijl bepaalt wat we wel en niet kunnen.

  1. Keuze kleding en uitwerking moodboard

In de volgende fase vertalen we de wensen van de klant naar kleding die hierbij aansluit. Denk aan polo’s, T-shirts, sweaters en vesten, maar ook overhemden, pantalons, werkbroeken, jassen en schoenen. Kortom, alles wat de klant nodig heeft. We streven naar een professionele uitstraling, die gezien mag worden en aansluit bij de corporate identiteit van het bedrijf.
We verwerken de diverse kleding in het digitale moodboard voor de presentatie bij de klant. Dit is altijd een bijzonder moment! De klant ziet dan voor het eerst het complete plaatje! Het voordeel van het digitale moodboard is dat we ook direct aanpassingen in de kledingkeuze, stijl, kleur en de positie van een logo kunnen laten zien.

  1. Samples kleding en passessies

Werkkleding moet perfect passen. Daarom bieden wij onze nieuwe klanten altijd de mogelijkheid om een aantal samples te proberen. Hoe bevalt het overhemd of de werkbroek? Wat zijn de reacties van de collega’s op de werkvloer? Pas als alle seinen op groen staan gaan we door naar de volgende fase: kleding passen en bestellen!

Bij voorkeur komen wij met de paskleding bij de klant op locatie. Het is ook mogelijk dat medewerkers bij ons in de winkel komen passen. Bij grote bedrijven met meerdere vestigingen verspreid over het land kiezen we ervoor om paskleding toe te sturen. Het voordeel is dat de collega’s zelf op een voor hun handig moment kunnen passen. Ze noteren hun maten op overzichtelijke pasformulieren en sturen die naar ons door. Met deze aanpak hebben we inmiddels goede ervaringen opgedaan.
De maatgegevens van alle medewerkers bewaren we digitaal. Zo zijn de juiste maten altijd bekend bij een nieuwe bestelling.

Als we alle pasformulieren binnen hebben, volgt de bestel- en bewerkingsfase. Gemiddeld drie maanden na de eerste kennismaking met een nieuwe klant leveren we de kledingpakketten op naam uit!

Meedenken met bestaande klanten

Natuurlijk krijgen we ook verzoeken van bestaande klanten om mee te denken over nieuwe bedrijfskleding. Bijvoorbeeld na een fusie of omdat er een nieuwe huisstijl binnen het bedrijf wordt uitgerold. Bedrijfskleding maakt daarvan een groot onderdeel uit. Voor bestaande klanten is de route naar het moodboard en de levering van de kleding natuurlijk iets korter. Onze ervaring met het vertalen van de huisstijl naar de kledinglijn komt hierin goed van pas.

ViV Corporate Fashion Klantportaal

Voor online bestelgemak krijgen onze klanten toegang tot hun eigen klantportaal met login. In dit klantportaal plaats je heel eenvoudig nieuwe bestellingen. Snel en gemakkelijk.

Ons veilige klantportaal is zeer gebruiksvriendelijk en efficiënt in te richten. Bijvoorbeeld per medewerker op vestigingsniveau. Je vindt hier alle maten en de orderhistorie per medewerker. Bekijk hier ook de status van je bestellingen.

klantportaal

ViV Corporate Fashion Klantportaal

Voor online bestelgemak krijgen onze klanten toegang tot hun eigen klantportaal met login. In dit klantportaal plaats je heel eenvoudig nieuwe bestellingen. Snel en gemakkelijk.

Ons veilige klantportaal is zeer gebruiksvriendelijk en efficiënt in te richten. Bijvoorbeeld per medewerker op vestigingsniveau. Je vindt hier alle maten en de orderhistorie per medewerker. Bekijk hier ook de status van je bestellingen.

klantportaal